ضرورت تشکیل مدیریت جامع خدمت برای میزبانی شایسته از زائران رضوی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برای میزبانی شایسته از زائران امام رضا (ع) باید مدیریت جامع خدمت شکل بگیرد.

1400/11/24
|
07:01

به گزارش رادیو زیارت، آیت الله سیداحمد علم الهدی در آیین افتتاحیه دوره دانش افزایی فرهنگ میزبانی و ادب حضور ویژه اصناف که در بنیاد پژوهش‌های آستانقدس رضوی برگزار شد افزود: تشکیل این محفل، توسعه خدمت به زائران امامی است که خود بهترین میزبان برای مهمانانش بود.

امام جمعه مشهد گفت: احساس مسئولیت در خدمت به مهمانان امام رضا (ع) در آستانقدس رضوی افزایش پیدا کرده و امیدواریم برای توسعه این امر مدیریت جامع و هماهنگ بین دستگاه‌ها، نهاد‌ها و اصناف شکل بگیرد.

قائم مقام آستان قدس رضوی هم در این آئین گفت: از مجموع 70 هزار نفر که مرتبط با امور زائر هستند 7 هزار نفر در دوره اول با آموزش دوره تعاملی آداب پذیرایی و میزبانی از زائران حضرت رضا (ع) را فرا می گیرند.

مالک رحمتی افزود: با ابلاغ تولیت آستان قدس شعار میزبانی امسال با عنوان همه خادم الرضاییم، میزبانی کریمانه عهد جاودانه نامگذاری شد و در این راستا دو برنامه برای دوره کرونایی و محدودیت‌ها و دوره غیر کرونایی از ماه‌های گذشته برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در محضر حضرت رضا (ع) باید طوری برنامه‌ریزی میهمانان امام را داشته باشیم تا موجب خرسندی آن حضرت شود و این میزبانی نباید فقط برای 30 میلیون نفر در سال باشد باید برنامه ریزی برای تمام شیعیان و محبین این حضرت در سراسر دنیا در پایتخت معنوی ایران باشد و این با حمایت و هماهنگی همه سازمان‌ها، نهاد‌ها، اصناف و کسبه بازار شکل می‌گیرد.

دسترسی سریع