خدمت رسانی به زائران رضوی باید به یک الگو تبدیل شود

فرماندار مشهد گفت: باید طوری در قرارگاه خدمات سفر کار کنیم که مهمان‌ نوازی مشهد از زائران در سایر شهرهای ایران و حتی در میان زائران دیگر کشور های اسلامی الگو شود.

1401/02/11
|
20:00

به گزارش رادیو زیارت، فرماندار مشهد در آیین تجلیل از دست‌ اندرکاران قرارگاه خدمات سفر مشهد گفت: باید در قرارگاه خدمات سفر همه تلاش خود را برای مهمان‌ نوازی از زائران رضوی به کار ببندیم به گونه ای که شهر مشهد در بین شهرهای ایران و حتی در میان زائران دیگر کشور های اسلامی به یک الگو تبدیل شود.

محسن داوری افزود: در همین جا هم‌ پیمان می‌شویم تا در ایام تعطیلات عید فطر بهتر از نوروز برای زائران عمل کنیم و در تعطیلات تابستان نیز بهتر از عید فطر انجام وظیفه خواهیم کرد.
فرماندار مشهد و رییس قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد گفت: هرچند خدمات نوروزی امسال بدون نقص نبود اما این خدمات متفاوت بود، چراکه امسال پیش از سفرها پیش‌ بینیِ مسایل و مشکلات زائران انجام شد تا مردمی را که 2 سال حسرت زیارت داشتند را پذیرایی نماییم.

محسن داوری افزود: برنامه‌ ریزی‌ها به گونه‌ ای بود که امسال زائران دغدغه مکان اسکان، تشرف آسان به حرم در لحظه تحویل سال، تامین امنیت و سایر خدمات را نداشته باشند.
وی گفت: با وجود این همه اقدامات مثبت بویژه با شرایط شکننده کرونا، برخی سیاه‌ نمایی کردند و خدمات را با وجود اقدامات کنترل شده درباره کرونا به درستی بازگو نکردند.
فرماندار مشهد بیان کرد: در ایام تعطیل نوروز روزانه هزار تن گوشت مرغ در مشهد توزیع شد، در حالی که به طور معمول 200 تن گوشت مرغ در این کلانشهر توزیع می‌ شد.

داوری ادامه داد: بر خلاف گذشته که زائران برای گزارش تخلف باید به بازرسان مراجعه می‌کردند، امسال شرایط به گونه‌ ای بود که خود بازرسان در صحنه تخلف به زائران مراجعه کردند و در این راستا 10 میلیارد ریال بواسطه تخلفات به زائران بازگردانده شد.
رییس اداره میراث فرهنگی و دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد نیز در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت کلانشهر مسافرپذیر مشهد و با تاکید استاندار خراسان رضوی قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان را در قالب 11 کمیته با رویکرد جهادی برای ارائه خدمات شایسته به زائران بارگاه محور رضوی تشکیل دادیم.

حسین امیر کلالی افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت اسکان مسافر و پارکینگهای شهری و حرم رضوی، عدم وضع محدویت تردد ترافیکی در اطراف حرم مطهر رضوی برای نخستین‌ بار، ایجاد بازارچه موقت توزیع اقلام اساسی و نانوایی ویژه، تشدید نظارتها بر اصناف و لغو مرخصی کارکنان درگیر برای ارائه خدمات سفر در ایام نوروز اهم اقدامات این قرارگاه جهادی بود.
طی ایام نوروز 1401، هشت و نیم میلیون زائر و مسافر به مشهد سفر کردند.

دسترسی سریع