ضرورت تشکیل مدیریت جامع خدمت برای میزبانی شایسته از زائران رضوی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برای میزبانی شایسته از زائران امام رضا (ع) باید مدیریت جامع خدمت شکل بگیرد.
به گزارش رادیو زیارت، آیت الله سیداحمد علم الهدی در آیین افتتاحیه دوره دانش افزایی فرهنگ میزبانی و ادب حضور ویژه اصناف که در بنیاد پژوهشهای آستانقدس رضوی برگزار شد افزود: تشکیل این محفل، توسعه خدمت به زائران امامی است که خود بهترین میزبان برای مهمانانش بود.
امام جمعه مشهد گفت: احساس مسئولیت در خدمت به مهمانان امام رضا (ع) در آستانقدس رضوی افزایش پیدا کرده و امیدواریم برای توسعه این امر مدیریت جامع و هماهنگ بین دستگاهها، نهادها و اصناف شکل بگیرد.
قائم مقام آستان قدس رضوی هم در این آئین گفت: از مجموع 70 هزار نفر که مرتبط با امور زائر هستند 7 هزار نفر در دوره اول با آموزش دوره تعاملی آداب پذیرایی و میزبانی از زائران حضرت رضا (ع) را فرا می گیرند.
مالک رحمتی افزود: با ابلاغ تولیت آستان قدس شعار میزبانی امسال با عنوان همه خادم الرضاییم، میزبانی کریمانه عهد جاودانه نامگذاری شد و در این راستا دو برنامه برای دوره کرونایی و محدودیتها و دوره غیر کرونایی از ماههای گذشته برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در محضر حضرت رضا (ع) باید طوری برنامهریزی میهمانان امام را داشته باشیم تا موجب خرسندی آن حضرت شود و این میزبانی نباید فقط برای 30 میلیون نفر در سال باشد باید برنامه ریزی برای تمام شیعیان و محبین این حضرت در سراسر دنیا در پایتخت معنوی ایران باشد و این با حمایت و هماهنگی همه سازمانها، نهادها، اصناف و کسبه بازار شکل میگیرد.